Diagnoza pedagogiczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Niemierko Bolesław
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Wrońska Irmina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Temat
Powieść amerykańska
(2886)
Kobieta
(1357)
Powieść polska
(1287)
Powieść angielska
(998)
Tajemnica
(925)
Diagnoza pedagogiczna
(-)
Rodzina
(901)
Miłość
(876)
Przyjaźń
(786)
Relacje międzyludzkie
(729)
Powieść fantastyczna
(725)
Śledztwo i dochodzenie
(687)
Literatura dziecięca polska
(583)
Uczucia
(472)
Zabójstwo
(455)
Magia
(432)
Polska
(352)
Poezja polska
(349)
Literatura młodzieżowa polska
(344)
Rodzeństwo
(323)
Wybory życiowe
(320)
Literatura amerykańska
(310)
Literatura polska
(304)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(291)
Relacja romantyczna
(280)
Sekrety rodzinne
(272)
Trudne sytuacje życiowe
(270)
Policjanci
(268)
Małżeństwo
(257)
Nastolatki
(257)
Dzieci
(252)
Powieść rosyjska
(241)
Powieść francuska
(235)
Powieść obyczajowa
(230)
Opowiadanie polskie
(224)
Powieść młodzieżowa angielska
(223)
II wojna światowa (1939-1945)
(217)
Osoby zaginione
(217)
Krainy i światy fikcyjne
(216)
Dziewczęta
(202)
Uczniowie
(187)
Mężczyzna
(186)
Podróże
(186)
Przestępczość zorganizowana
(184)
Powieść niemiecka
(177)
Opowiadanie dziecięce polskie
(175)
Humor
(174)
Wojna
(174)
Życie codzienne
(172)
Arystokracja
(171)
Spisek
(171)
Dramat polski
(169)
Dziecko
(167)
Zemsta
(163)
Zwierzęta
(163)
Powieść młodzieżowa polska
(159)
Prywatni detektywi
(158)
Uprowadzenie
(158)
Boże Narodzenie
(154)
Psy
(154)
Polityka
(153)
Ludzie bogaci
(152)
Historia
(150)
Władcy
(148)
Fantastyka
(143)
Ludzie a zwierzęta
(143)
Matki i córki
(143)
Żydzi
(141)
Dziennikarze
(137)
Poszukiwania zaginionych
(133)
Powieść polska (dla dzieci)
(133)
Język polski
(129)
Duchowieństwo katolickie
(126)
Powieść norweska
(126)
Koty
(124)
Marzenia
(123)
Wojna 1939-1945 r.
(123)
Publicystyka polska
(122)
Zdrada
(122)
Dziadkowie i wnuki
(121)
Samotność
(121)
Stworzenia fantastyczne
(120)
Pomaganie
(118)
Wakacje
(117)
Pisarze
(116)
Powieść kryminalna
(116)
Chłopcy
(115)
Pamiętniki polskie
(114)
Śmierć
(113)
Profilaktyka
(112)
Literatura angielska
(111)
Literatura
(109)
Seryjni zabójcy
(107)
Istoty pozaziemskie
(106)
Przedsiębiorstwo
(106)
Powieść historyczna
(105)
Policja
(104)
Zabawa
(101)
Podróże w czasie
(100)
Władza
(100)
Powieść dziecięca angielska
(99)
Gatunek
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Diagnostyka edukacyjna / Bolesław Niemierko. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. - 363, [1] s. : il. ; 24 cm.
Pierwszy podręcznik z zakresu teorii diagnozy edukacyjnej! Zawiera: koncepcję diagnostyki jako nauki o rozpoznawaniu warunków, przebiegu i wynikach uczenia się; główne pojęcia dyscypliny; analizę i ocenę narzędzi diagnozy; metody diagnostyczne oraz wyniki diagnozy osiągnięć ucznia, placówki edukacyjnej, oraz poziomu edukacyjnego kraju; ewaluację w edukacji jako pochodną diagnozy; ćwiczenia ułatwiające wdrożenie stosowania pojęć i zaleceń. Podręcznik jest przeznaczony dla: studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, pedagogów i nauczycieli pracujących w instytucjach edukacyjnych, dyrektorów szkół, doradców metodycznych, pracowników komisji egzaminacyjnych i nadzoru pedagogicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnejů Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej. Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, stąd w książce posłużono się określeniami "nauczyciel", "pedagog" ľ jako osoby dokonujące diagnozy pedagogicznej. Niniejsza publikacja może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych. Książka podejmuje kilka ważnych obszarów tematycznych pod kątem teoretyczno-pragmatycznym. Jej celem jest zapoznanie z założeniami teoretycznymi procesu diagnozowania oraz przedstawienie praktycznych rozwiązań diagnozy pedagogicznej. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznychů Część druga publikacji obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych obszarów (środowisk wychowawczych). Analiza możliwości diagnostycznych pedagoga w rozpoznawaniu środowiska rodzinnego, z wykorzystaniem opisanych sposobów poznawania, uwzględnia badania prowadzące do rozpoznania funkcjonowania rodziny i jej wpływu na proces wychowania oraz nauczania. Podkreślenie roli diagnozy pedagogicznej we wczesnym wspomaganiu rozwoju dzieci zagrożonych niepełnosprawnością ma uświadomić pedagogom ich udział w pracach zespołów wczesnego wspomagania i określić działania profesjonalne ukierunkowane na dziecko i jego najbliższe otoczenie (rodzinę). Opis wybranych metod wczesnego diagnozowania dziecka ułatwi planowanie i realizowanie zadań z zakresu wczesnej obserwacji i wczesnego rozpoznawania objawów zaburzeń rozwojowych, przyczyniając się do lepszego przygotowania pedagogów do współpracy z rodzicami. Pokazanie sposobów diagnozy realizowanych przez innych specjalistów ma wartość poznawczą, uświadamia bowiem pedagogom zakres czynności diagnostycznych i przygotowuje do rozumienia oraz właściwego interpretowania treści diagnozy specjalistycznej (medycznej czy psychologicznej). Książka opisuje również możliwości badania klimatu szkoły i klasy oraz rozpoznawania zjawisk zachodzących wewnątrz grup rówieśniczych, czyli czynności przygotowujących do podejmowania działań diagnostycznych zarówno indywidualnych, jak i grupowych (zespołowych), które mogą być wykorzystywane w opracowaniu programu wychowawczego czy profilaktycznego szkoły. Publikacja ta jest wynikiem kilkuletniej pracy i doświadczeń zawodowych, ale też dużego zaangażowania osób naukowo zajmujących się tą problematyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej