Neuropsychologia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(13)
Forma i typ
Książki
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(13)
Autor
Pąchalska Maria
(3)
Pąchalska Maria. Urazy mózgu
(2)
Barrett Feldman Lisa
(1)
Bergen Benjamin K
(1)
Chojak Małgorzata (pedagogika)
(1)
Chrapkowicz-Sawicka Anna
(1)
Darby David
(1)
Dehaene Stanislas (1965- )
(1)
Hanson Rick
(1)
Irzykowski Jarosław
(1)
Kaku Michio (1947- )
(1)
Karpiński Maciej
(1)
Lamża Zuzanna
(1)
Lieberman Daniel Z
(1)
Lindenberg Barbara
(1)
Long Michael E
(1)
Mroziak Barbara
(1)
Nordengen Guro (1990- )
(1)
Nordengen Kaja (1987- )
(1)
Rosowski Dariusz
(1)
Sacks Oliver (1933- )
(1)
Seweryńska Urszula
(1)
Seweryński Mariusz
(1)
Skoczko Milena
(1)
Walsh Kevin
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(5)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Dorośli
(2)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura norweska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Powieść amerykańska
(2886)
Kobieta
(1357)
Powieść polska
(1287)
Powieść angielska
(998)
Tajemnica
(925)
Neuropsychologia
(-)
Rodzina
(901)
Miłość
(876)
Przyjaźń
(786)
Relacje międzyludzkie
(729)
Powieść fantastyczna
(725)
Śledztwo i dochodzenie
(687)
Literatura dziecięca polska
(583)
Uczucia
(472)
Zabójstwo
(455)
Magia
(432)
Polska
(352)
Poezja polska
(349)
Literatura młodzieżowa polska
(344)
Rodzeństwo
(323)
Wybory życiowe
(320)
Literatura amerykańska
(310)
Literatura polska
(304)
Powieść młodzieżowa amerykańska
(291)
Relacja romantyczna
(280)
Sekrety rodzinne
(272)
Trudne sytuacje życiowe
(270)
Policjanci
(268)
Małżeństwo
(257)
Nastolatki
(257)
Dzieci
(252)
Powieść rosyjska
(241)
Powieść francuska
(235)
Powieść obyczajowa
(230)
Opowiadanie polskie
(224)
Powieść młodzieżowa angielska
(223)
II wojna światowa (1939-1945)
(217)
Osoby zaginione
(217)
Krainy i światy fikcyjne
(216)
Dziewczęta
(202)
Uczniowie
(187)
Mężczyzna
(186)
Podróże
(186)
Przestępczość zorganizowana
(184)
Powieść niemiecka
(177)
Opowiadanie dziecięce polskie
(175)
Humor
(174)
Wojna
(174)
Życie codzienne
(172)
Arystokracja
(171)
Spisek
(171)
Dramat polski
(169)
Dziecko
(167)
Zemsta
(163)
Zwierzęta
(163)
Powieść młodzieżowa polska
(159)
Prywatni detektywi
(158)
Uprowadzenie
(158)
Boże Narodzenie
(154)
Psy
(154)
Polityka
(153)
Ludzie bogaci
(152)
Historia
(150)
Władcy
(148)
Fantastyka
(143)
Ludzie a zwierzęta
(143)
Matki i córki
(143)
Żydzi
(141)
Dziennikarze
(137)
Poszukiwania zaginionych
(133)
Powieść polska (dla dzieci)
(133)
Język polski
(129)
Duchowieństwo katolickie
(126)
Powieść norweska
(126)
Koty
(124)
Marzenia
(123)
Wojna 1939-1945 r.
(123)
Publicystyka polska
(122)
Zdrada
(122)
Dziadkowie i wnuki
(121)
Samotność
(121)
Stworzenia fantastyczne
(120)
Pomaganie
(118)
Wakacje
(117)
Pisarze
(116)
Powieść kryminalna
(116)
Chłopcy
(115)
Pamiętniki polskie
(114)
Śmierć
(113)
Profilaktyka
(112)
Literatura angielska
(111)
Literatura
(109)
Seryjni zabójcy
(107)
Istoty pozaziemskie
(106)
Przedsiębiorstwo
(106)
Powieść historyczna
(105)
Policja
(104)
Zabawa
(101)
Podróże w czasie
(100)
Władza
(100)
Powieść dziecięca angielska
(99)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Poradnik
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(5)
Biologia
(1)
Nauka i badania
(1)
Rozwój osobisty
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jak powstają emocje : sekretne życie mózgu / Lisa Feldman Barrett ; tłumaczenie Agnieszka Jarosz. - Wydanie I poprawione. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 514 stron : ilustracje ; 24 cm.
Przełomowa teoria powstawania emocji, mogąca zrewolucjonizować nie tylko obszary wiedzy takie jak psychologia, opieka zdrowotna czy prawo, ale także nasze rozumienie funkcjonowania umysłu ludzkiego. EMOCJE POWSTAJĄ AUTOMATYCZNIE, są niekontrolowanymi reakcjami na to, co czujemy i czego doświadczamy - naukowcy długo popierali to założenie, twierdząc, że emocje są wbudowane w ciało i mózg. Dziś jednak nauka o emocjach przechodzi rewolucję - na miarę teorii względności w fizyce czy selekcji naturalnej w biologii. Ta zmiana myślenia niesie za sobą następstwa dla nas wszystkich. Na czele rewolucji stoi psycholog i neurobadacz, Lisa Feldman Barrett, której teoria emocji prowadzi do głębszego rozumienia umysłu i mózgu, rzucając nowe światło na istotę człowieczeństwa. Jej badania obalają szeroko rozpowszechnione przekonanie, że za poszczególne emocje odpowiadają odrębne części mózgu oraz że emocje są wyrażane i rozpoznawane w sposób uniwersalny. L. Barrett dowodzi, że tworzone są one pod wpływem chwili przez zespoły oddziałujących na siebie odrębnych systemów w mózgu i ciele, wspierane przez zbierane w ciągu całego życia doświadczenia. Wszystko to oznacza, że na swoje życie emocjonalne mamy dużo większy wpływ, niż nam się kiedykolwiek wydawało. Rewolucyjna teoria L. Barrett wstrząsnęła posadami nie tylko psychologii, ale również medycyny, prawa, pedagogiki, obszarów wiedzy związanych z medytacją, a nawet z zarządzaniem bezpieczeństwem. Dlaczego wydaje się, że emocje są automatyczne? Czy rozum naprawdę je kontroluje? Jak wpływają one na choroby? Jak zwiększyć inteligencję emocjonalną swoich dzieci? Książka Jak powstają emocje udziela odpowiedzi na te oraz na wiele innych pytań, prezentując najnowsze badania i praktyczne zastosowanie nowej nauki o emocjach, umyśle i mózgu. [Wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wyobraźnia pomaga nam w rzeczywistym działaniu? Na ile sposobów można czytać ten sam tekst? Czym są ucieleśnione symulacje i jaką rolę odgrywają w rozumieniu języka? Zasadniczym zadaniem języka jest przekazywanie znaczenia. Wprawiamy w wibracje struny głosowe po to, żeby nasze najskrytsze myśli pojawiły się w umyśle drugiej osoby. Możemy mówić o wszystkim – od rowerowej wycieczki do parku, po rzeczy, które tak naprawdę nie istnieją, jak latające świnie – a kiedy to robimy, nasi słuchacze wypełniają obraz detalami, o których nigdy nie wspominaliśmy. Jak to możliwe? Jaki mechanizm za tym stoi? Kognitywista Benjamin K. Bergen przedstawia nową teorię znaczenia i wprowadza nas w świat ucieleśnionych symulacji. Przekonuje, że te same struktury neuronalne, które kierują wzrokiem, działaniem i emocjami służą również myśli. To ciało określa pojęcia używane przez to, co zwykliśmy nazywać umysłem. Nie jesteśmy bezdusznymi myślącymi maszynami: nasza fizjologia dostarcza pojęć naszej filozofii. [Wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak się uczymy? : dlaczego mózgi uczą się lepiej niż komputery... jak dotąd / Stanislas Dehaene ; tłumaczenie: Dariusz Rossowski. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Copernicus Center Press, 2021. - 411 stron, [16] stron tablic : ilustracje (w tym kolorowe) ; 23 cm.
Odkrywcze spojrzenie na najnowsze badania nad nadzwyczajną zdolnością ludzkiego mózgu do uczenia się. Spektakularne sukcesy w rozwoju sztucznej inteligencji mogą sprawiać wrażenie, że w końcu odkryliśmy, jak naśladować, a nawet przewyższać ludzkie myślenie. Nic bardziej mylnego. Dzisiejsze komputerowe algorytmy uczenia się obejmują jedynie ułamek niezwykłych zdolności ludzkiego mózgu. W jaki sposób się uczymy? I dlaczego w ogóle musimy się uczyć? Dlaczego nie rodzimy się z wiedzą konieczną do życia? Stanislas Dehaene, wybitny neuronaukowiec poznawczy, sięgając do najnowszych odkryć z dziedziny psychologii, pedagogiki, neurobiologii i informatyki, pokazuje, na czym polega i jak przebiega proces uczenia się. Przekonuje, że mózg człowieka w chwili narodzin nie jest „niezapisaną kartą”, lecz dysponuje bogatym zbiorem zasadniczych umiejętności, będących podstawą nabywania dalszej wiedzy. Jego zdaniem tym, co gwarantuje powodzenie w uczeniu się, jest optymalne wykorzystanie czterech filarów: uwagi, aktywnego zaangażowania, informacji o popełnionych błędach i konsolidacji wiedzy. Jak się uczymy? łączy ugruntowaną w przełomowych badaniach wiedzę naukową z praktycznymi wskazówkami przydatnymi każdemu z nas, niezależnie od wieku. Jeśli chcesz wiedzieć, jak działa twój mózg i jak efektywnie uczyć siebie i innych, ta książka jest dla ciebie. [Wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystarczy kilka minut dziennie, aby dzięki ukrytej mocy codziennych doświadczeń zbudować nowe struktury neuronowe w mózgu i całkowicie zmienić swoje życie! W toku ewolucji ludzki mózg rozwinął się w taki sposób, by szybko się uczyć i wyciągać wnioski ze złych doświadczeń. Stanowił wewnętrzny system ostrzegania przed niebezpieczeństwami. Nastawienie na wychwytywanie zagrożeń pomagało naszym przodkom przetrwać. Dzisiaj nie musimy każdego dnia walczyć o życie, ale nasz mózg nadal działa tak samo – każdą negatywną sytuację uznaje za zagrożenie i „pamięta” o wiele dłużej niż pozytywne doświadczenie. Możemy jednak to zmienić i „zaprogramować” swój mózg tak, aby działał inaczej. Mózg jest plastyczny i doświadczenia mogą go kształtować. Zmienia się w zależności od tego, na czym się koncentrujemy. Jeśli nieustannie skupiasz się na zmartwieniach, zagrożeniach czy urazach, to stajesz się bardziej podatny na lęk, przygnębienie, smutek czy poczucie winy. Jeżeli zaś skoncentrujesz się na dobrych wydarzeniach, to twój mózg przybierze inny kształt, będzie „zaprogramowany” na siłę i odporność, realistycznie optymistyczne nastawienie, pozytywny nastrój oraz poczucie własnej wartości. [Wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 7.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej